מזל שיש מאסטר שף – בצלים ממולאים בבורגול ועדשים

אני לא יודעת אם מה שעובר עלי זה בגללי, או בגלל העונה המלוטשת על יתר המידה של משאבת הרייטינג מאסטר שף. איכשהו התוכנית מוציאה ממני את כל המיזנטרופיה שטמונה בי, שאני בדרך כלל מנסה להצניע . כמות הלעג הארסי שנוטף ממני לא יודע גבול, ומטעמי התחשבות ברגשות הציבור אני אמנע מלחזור עליהם.

למה אני ממשיכה לצפות? אוכל? גילטי פלז'ר? סובלימציה, כי עדיף לצעוק על הטלוויזיה גידופים מאשר להטיח אותם בפרצופו של אדם? רגעי הקסם שבורח לאייל שני משפט קוהרנטי חד ואכזרי שגורם לי לצרוח "אייל, אני אוהבת אותך!"

שבוע שעבר הבנתי למה. יום חמישי הוא יום קשה בביתנו. צריך להכין רשימת קניות לשוק, מה שמעורר את השאלה הנצחית "מה אתה רוצה שאכין לסופשבוע?" והתשובה הנצחית שמעוררת בי חימה קלה: "משהו טעים". חסר תועלת.

שבוע שעבר התגובה הייתה מיידית ונחרצת: "ממולאים". שמחתי, סוף-סוף משהו  שאפשר לעבוד איתו, סיקרן אותי מאיפה באה התשובה הנחרצת. ואז נזכרתי. מאסטר שף. אם זה מעורר ברשף חשקים מובהקים למאכלים אני אמשיך לצפות.

לא באמת קלטתי מה היו השלושים מרכיבים שהיו שם, ממולאים הספיק לי. נזכרתי שכבר המון זמן אני זוממת לנסות למלא בצלים ולא יצא, זה ענה על השאלה "מה למלא". השאלה "במה למלא" הייתה פשוטה: בשר זה אצלי קריז חצי שנתי, עדשים הן לנצח. אכלנו את זה עם צזיקי רענן. היה מושלם.

לתת מתכון לצזיקי מרגיש לי קצת מוזר כי זה מסוג המאכלים שלכל אחד יש חזקה על מה המקורי,הנכון או הכי טעים. זו הגירסה שלי, בעיני היא טעימה מאוד.

חומרים לצזיקי:

2 מלפפונים

300 ג' יוגורט עיזים (שני מיכלים קטנים של צוריאל)

שלוש שיני שום כתושות

עלים מ-6-7 גבעולי נענע

עלים מ-6-7 גבעולי שמיר.

מלח ופלפל

מגררים את המלפפונים על הפומפייה (עם הקליפה). קוצצים דק מאוד את עשבי התיבול. בקערה מערבבים את המלפפונים עם היוגורט, עשבי תיבול, שום כתוש ומעט מלח ופלפל. מכסים בניילון נצמד, שמים במקרר עד הארוחה שהטעמים יספגו ויתאזנו, רצוי להגיש קר מאוד. טועמים לפני ההגשה, בודקים אם חסר מלח ופלפל.

חומרים לממולאים לשתי עיקריות:

שלושה בצלים גדולים

שליש כוס עדשים שחורות

שליש כוס בורגול גס

בצל קטן

חצי כפית בהרט

עלים מרבע זר פטרוזיליה

מלח, פלפל

2 כפות שמן זית

בסיר קטן מבשלים את העדשים בהרבה מים, ללא מלח, במשך 20-30 דקות עד שהן רכות אך עדיין נגיסות מעט.

מרתיחים מים בסיר מספיק גדול להכיל את שלושת הבצלים. קולפים את הבצלים וחותכים חריץ לאורך הבצל עד מרכזו בלבד. כאשר המים רותחים מניחים את הבצלים לבישול של כ-15 דקות על מנת לרכך את הבצלים לרמה שהגלדים ייפרדו בקלות. מוצאים מהמים ונותנים להם להתקרר.

מחממים תנור ל-220 מעלות.

מכינים את יתרת המלית. קוצצים את הבצל הקטן דק מאוד. מחממים מחבת בינונית, מוסיפים את השמן זית. כאשר חם, מטגנים את הבצל עד שהוא מתרכך ומתחיל להזהיב, מוסיפים את הבהרט והבורגול, מטגנים כדקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים חצי כוס מים ומכסים את המחבת. כאשר כל המים התאדו (בערך 10 דקות) טועמים את הבורגול עם הוא עדיין קצת קשה מוסיפים עוד מעט מים לבישול נוסף. כאשר מוכן מכבים את האש, מוסיפים מלח, פלפל ואת העדשים המבושלות. חשוב לטעום ולוודא שיש מספיק מלח. קוצצים דק את עלי הפטרוזיליה ומוסיפים לתערובת.

מפרידים את הבצל לגלדים. ממלאים כל גלד בתערובת: מניחים במרכז הגלד כמות כזו של מילוי כך שנותרות קצוות שמספיקות לעטוף את המלית באופן כזה שיחפפו אחת על השנייה והממולא יהיה הדוק. מניחים בתבנית אפייה כאשר התפר של הסגירה כלפי מטה. דואגים שהבצלים ישבו בצפיפות בתבנית. באמצעות מברשת אפייה מברישים את הבצלים בכף שמן הזית שנותרה, מפזרים מעט פלפל ומלח גס מעל הבצלים. אופים במשך 15-20 דקות עד שהבצלים מזהיבים מעט. בזהירות, המעבר מזהוב לשרוף הוא די מהיר.

מגישים עם הצזיקי, בתיאבון!

פוסט זה פורסם בקטגוריה קטניות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על מזל שיש מאסטר שף – בצלים ממולאים בבורגול ועדשים

  1. מעין הגיב:

    זה נראה ממש טעים!

  2. Ayala הגיב:

    וואו….בקרוב אצלי P:

  3. Sharon Gur הגיב:

    וואו! זה נראה פשוט מעולה

  4. רוני הגיב:

    נראה מעולה! אהבתי מאוד

  5. טל פורקוש הגיב:

    אני הכנתי. הכל יצא מושלם, אפילו הוספתי צנוברים לבהרת, לא יכולתי להפסיק לאכול את התערובת. הבעיה היחידה במנה הזאת היא שההבצל והתערובת לא מתחברים. מסכימה איתי?

    • Chen.melach הגיב:

      איזה כיף לשמוע!
      אני מסכימה, הבצל הוא מעין מעטפת שמחזיקה את המלית.
      אבל שהוא צרוב מספיק מהתנור הוא נהיה מושי ומתוק שמאוד מחמיא לתערובת.

להשאיר תגובה

