פריטטה ירוקה

תקופת הבחינות החלה, או בשמה הפורמלי (והסדיסטי) חופשת סמסטר, הידועה גם באוקסימורון המגוחך 'חופשת בחינות'. איך שלא תקראו לזה מדובר בתקופה די רקובה. כבר שמעתי אגדות על אנשים שלא מתקלחים חודש, או עוברים לדיאטת קפה וסוכר ועוד כל מיני דברים מזעזעים. ברחבי הבלוגספרה צצו קריאות נואשות לאוכל פשוט וזריז, מקסימום תזונה במינימום מאמץ. כנראה שאני לא האדם האופטימלי למשימה, כי בשבילי לברוח מהנבירה הבלתי פוסקת במחברות לטובת שעה של בישול זה ברכה. ובכל זאת, שווה ניסיון.

בסוף סמסטר א' בשנה א' אחד המתרגלים ניסה להכין אותנו נפשית לתקופה, ונתן כל מיני עצות, וביניהן גם טיפ של אלופים: "זה לא בושה לאכול במשך חודש אורז, אפשר להוסיף קטשופ, ואם אתם ממש רוצים להשקיע אפשר לפתוח קופסת שימורים של תירס…" רגשותי בנדון, במילה אחת: פיכס.

פריטטה היא יצור קסום מכיוון שהיא מכילה בתוכה באהבה הכל. אז כן, זה שם איטלקי מפואר לחביתה עם ירקות בתוכה, אבל אל תשכחו שבתקופת לחץ שכזו השם בלבד יוצר אשלייה של גורמה, והאפקט הנפשי הוא עצום. אפשר לשים כאן כל מה שאתם רוצים, רק בבקשה על תהפכו את הפריטטה לפח זבל, קצת הרמוניה מינימלית בין המרכיבים. במקרה שלי הלכתי על מיקס של ירקות ירוקים שהיו בבית, וכבונוס, על מנת באמת לקצר תהליכים עבורכם השתמשתי בדבר היחידי שאני מחזיקה בפריזר, מלבד בקבוק וודקה: אפונה.

אם שלוש ביצים, פרמזן וקצת חלב זה לא מספיק חלבון בשבילכם, חתיכת נקניק עם פטריות וטימין יעבדו פה נפלא, לחלופין אפשר ללכת על בצל מטוגן, עגבניות, גבינת עיזים רכה ובזיליקום, או פלפלים, פפריקה, פטרוזיליה ונקניקיה חריפה, וגם חציל קלוי עם בולגרית ופטרוזיליה מתאים ממש… בקיצור האופציות הן בלתי נגמרות, הכל תלוי מה יש בבית.

מרכיבים לשני סטודנטים רעבים: 

שלוש ביצים

רבע כוס חלב

פרמזן מגורר בנדיבות, בערך שלוש-ארבע כפות

6-7 עלי בזיליקום גדולים (קוצצים ברגע האחרון שלא ישחירו)

קישוא בינוני אחד

כרישה אחת (חלק לבן וירוק בהיר)

חצי כוס אפונה קפואה

כף שמן זית

מלח פלפל

מתחילים בלחמם תנור ל-220 מעלות, אם יש, על פונקציית גריל.

מרתיחים מים בקומקום, שופכים על האפונה שתפשיר, ומניחים בצד. מחלקים את הקישוא לשניים. את שני החלקים הגליליים שנוצרו חוצים ומחלקים כל חצי לארבע פלחים בינוניים. חוצים את הכרישה ופורסים לפרסות בינוניות.

מחממים מחבת שאפשר להכניס לתנור, מוסיפים את השמן, מטגנים על להבה בינונית את הקישואים והכרישה במשך 5-8 דקות עד שרך. בינתיים בקערה שוברים את הביצים, מוסיפים חלב, פרמזן, קצת מלח ופלפל ועלי בזיליקום קצוצים, טורפים את הביצים שיהיו פחות או יותר אחידות, דגש על פחות, לא צריך לטרוף בפראות, כי ברגע שהחלמון מעורבב לחלוטין בחלבון הוא מכביד עליו ומפריע לו לתפוח, ואז הפריטטה יוצאת יציקה, במקום אוורירית ותפוחה.

שהירקות רכים מוסיפים את האפונה ומערבבים שכל הירקות יהיו מפוזרים באופן שווה. מוזגים את תערבות הביצים, ממתינים בערך שתיים או שלוש דקות שהתחתית תיצרב היטב, ברגע שנראה שנוצרה תחתית יציבה (למעלה הביצים עדיין נוזליות) מעבירים את המחבת לתנור ל-10 דקות עד שהפריטטה זהובה למעלה.

אוכלים עם חתיכת לחם טוב, ואיזה סלט קטן בצד. בתיאבון, ובהצלחה בבחינות!

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה ביצים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על פריטטה ירוקה

  1. גיל שדמי הגיב:

    איך לא שמעתי על זה עד עכשיו ?
    אני רוצה הבטחה שאת תכיני את זה גם בבית , נשמע/נראה להיט .

    • chenmelach הגיב:

      כבר הכנתי פעם אחת, היו בבית מלא פטריות שעמדו במקרר ללא דרישה, יחד עם ים של טימין ושום, היית אמורה להצטרף לארוחה הזאת, אבל הברזת ברגע האחרון, רשף ואני היינו צריכים לאכול את הכל לבד… פעם הבאה, אני מבטיחה.

  2. אביב הגיב:

    אני כל כך מכין את זה היום 🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s