קרם פיסטוק

אחרי שהכנתי את העוף נשארו לי גרגרי רימון ותהיתי מה לעשות איתם, ראיתי שיש גם המון חלב במקרר, מלבי נראה כאפשרות טובה, אבל התחשק לי פינוק קצת יותר מושקע, אז הכנתי קרם פיסטוק, שבעברית פשוטה זה מלבי שהוספתי לו פיסטוק, אבל תודו שקרם פיסטוק זה שם מפתה.עכשיו לסוגיה כואבת: איך מכניסים את הפיסטוק למלבי? מספר אפשרויות, תלויות מצב סוציו-אקונומי ורמת חשק להשקיע. אפשרות ראשונה, הפשוטה ביותר, אם יש לכם כסף וחנות מתמחה בקרבת הבית לכו וקנו מחית פיסטוק, נטול מאמץ בהחלט. בעיה קטנה, אין לי מושג מה יש בתוך הדבר הזה, ונכון שזה לא המקום לדון בנוירוזות שלי, אבל כל הדברים התעשייתים הללו עם הצבעים הבוהקים שלהם מלחיצים אותי. אפשרות שנייה קונים פיסטוקים בתפזורת (לא קלויים בבקשה) מקולפים מראש, חסרון מובהק: יקרים מאוד בהשוואה ללא מקולפים, ופיסטוק קלוף שעומד הרבה זמן באוויר מתחמצן והופך להיות יבש ופיכסה. אפשרות שלישית, קונים פיסטוקים לא קלויים, על קליפתם ובבית יושבים ומקדישים 10 דקות לריפוי בעיסוק.

נחשו במה בחרתי?

טוחנים את הפיסטוקים המקולפים טוב, טוב לאבקה דקה במעבד מזון, או בבלנדר ידני, אם מרגישים כפייתיים במיוחד אפשר להעביר את האבקה במסננת דקה בשביל מרקם חלק במיוחד, אני כמובן לא הרגשתי צורך. ובמידה וכל זה נשמע לכם טרחה איומה, או  שאתם סתם שונאים פיסטוק, אפשר להחליף בטחינה גולמית ואז יש קרם חלבה זריז ושווה ביותר.

חומרים לשתי מנות גרגרניות או ארבע בינוניות:

2 כוסות חלב (אפשר להחליף חלק בשמנת, אם מרגישים מושחתים)

3 כפות קונפלור (40 ג')

כף דבש (30 ג')

כף מי ורדים (הכוונה למי ורדים מדוללים בבקבוק גדול, בקבוק קטן זה תמצית, ואז שמים רק כמה טיפות)

50 ג' מחית/אבקת פיסטוק (קצת יותר מבערך שליש כוס אחרי טחינה)

להגשה: רכז רימונים וגרגירי רימון

מוזגים כוס וחצי חלב לסיר עם תחתית עבה, מחממים על להבה בינונית. בינתיים בחצי כוס שנותרה ממיסים את הקורנפלור בעזרת מלזג, חשוב לבחוש באופן יסודי על מנת שלא ישארו גושים. מוסיפים את הדבש והמי ורדים לחלב שבסיר, מערבבים, כאשר החלב על סף רתיחה, מוזגים את תערובת החלב-קורנפלור. מרגע זה בוחשים במרץ עם כף מעץ, על מנת ששום דבר לא ידבק לתחתית והכל יתערבב באופן אחיד. תוך מספר רגעים החלב יסמיך מאוד, בערך למרקם של יוגורט, ברגע שמופיעה הבועה הראשונה של הרתיחה, מכבים את האש, מוסיפים את הפיסטוק, רצוי להשתמש במטרפה על מנת לבחוש באופן יסודי, אבל בעדינות כדי לא להכניס יותר מדי אוויר לקרם. מוזגים לכלי הגשה, מכסים בניילון נצמד ומקררים במשך לפחות ארבע שעות.

בהגשה מזלפים על כל מנה קצת רכז רימונים וגרגירי רימון ונהנים מהמתוק-חמצמץ, בתיאבון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתוקים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קרם פיסטוק

  1. אביב הגיב:

    כרגיל, תענוג לקרוא (ובתקווה שבקרוב גם אתחיל ליישם).
    ממתין בקוצר רוח לפוסט הבא (0:

כתיבת תגובה